How Weaning Happens

Diane Bengson La Leche League International

Pristup La Leche League vrlo je različit od konvencionalnog stajališta da je prestanak dojenja nešto naglo i bolno, ali nužno da biste dijete gurnuli u sljedeću fazu zrelosti. How Weaning Happens predstavlja načine prestanka dojenja koji su nježni, postupni i prirodni. "Na prestanak dojenja može se gledati kao na pouku o povjerenju. Vjerovati da će vaše dijete prestati sisati kad bude spremno je čin vjere, kao i vjerovanje da vi i vaše dijete možete pronaći nježne, prihvatljive načine prestanka". Mnoge majke posvećuju mnogo razmišljanja prestanku dojenja. Ova knjiga dijeli mnoge od tih misli, sretne i tužne priče, kroz više od 60 priča majki. Ove detaljne priče su srce ove knjige, nudeći autentičnost koju mogu pružiti samo majke koje govore iz iskustva. Svaka stranica je dokaz jedinstvenosti pristupa La Leche League. Ovdje ćete naći kompletan popis prednosti produljenog dojenja i postupnog prestajanja. Bengson demistificira prestanak dojenja, objašnjavajući što on jest - zajednički pothvat koji prepoznaje potrebe i majke i djeteta-kao i ono što nije: "Ova knjiga ne promatra prestanak dojenja kao primarni način za rješavanje problema u odnosu majke i djeteta. Umjesto toga, ova knjiga će vam pomoći prepoznati vrijednost dojenja u vašem životu i životu vašeg djeteta, i pomoći vam pronaći kreativne i osobne odgovore na izazove s kojima se susrećete". Iznad svega, How Weaning Happens priznaje da je prestanak dojenja proces, a ne događaj. On počinje kad dijete počne, uz majčino mlijeko, uzimati i drugu hranu. Postupno, dijete pronalazi druge aktivnosti i zadovoljstva kako bi zadovoljilo potrebe koje je nekad ispunjavalo isključivo sisanjem. Proces prestajanja može se produžiti na mjesece ili godine, te na mnoge faze djetetovog razvoja. Slogan "gledajte dijete, a ne sat" o tome kako često dojiti, u slučaju prestanka dojenja može se prevesti na "gledajte dijete, a ne kalendar". Kako je jedna majka u knjizi primijetila, "kod prestajanja se ne radi o logici, krivuljama ili vremenu. Radi se o spremnosti. Znam to jer vidim da moje dijete nije spremno prestati. Nije mi dala ni najmanji znak da je spremna prestati sisati, a ona je jedina osoba čije je mišljenje o ovoj temi bitno". Fokus autorice na razvojnoj spremnosti daje vjerodostojnost njezinoj viziji o prestanku dojenja: "Kod prirodnog prestanka ne radi se o tome koja majka doji najduže, niti o potpunom negiranju svojih vlastitih potreba i ograničenja. Postavljanje smjernica je prirodan, nužan dio svih aspekata života vašeg djeteta kako ono odrasta". Majčina uloga u vođenju djeteta prema spremnosti uz mnogo ljubavi jasno je prepoznata. Peto poglavlje, "Lagano poticanje prestanka dojenja", ispunjeno je kolektivnom mudrošću žena koje su "bile tamo." Tu je koristan popis znakova da je dijete spremno za prestanak i niz kreativnih primjera odvraćanja pažnje i zamjena. Često majke koje imaju teškoća s prestankom dojenja osjećaju da su zapele ili da im ponestaje ideja. Ovo poglavlje je puno isprobanih ideja koje poštuju potrebe oba partnera u procesu prestajanja. Može biti teško uravnotežiti potrebe majke i djeteta u zajedničkom pothvatu prestajanja. Mnoge majke počnu o tome razmišljati prije nego što je dijete spremno, dok druge iskuse razočaranje kad njihovo dojenče ili malo dijete inicira prestanak ranije nego što se očekivalo. Stvari postaju još kompliciranije kada se umiješa okolina. Cijelo je poglavlje posvećeno "Pritisku da se prestane s dojenjem“, koje pomaže majkama da izađu na kraj s kritikama ili dezinformacijama. Poglavlje o "prestanku dojenja po savjetu liječnika" je jednako korisno i pruža informacije, izvore, i rasvjetljava pitanja koja treba postaviti kada pružatelj zdravstvene skrbi sugerira prestanak. How Weaning Happens obavlja odličan posao prikazujući prednosti prirodnog prestajanja. Bengson također ima hrabrosti priznati da prestanak može biti emocionalno težak posao. How Weaning Happens obuhvaća i pozitivne i negativne strane produljenog dojenja: "Biti svjestan i iskren o svojim potrebama je najbolji način da se izbjegne osjećaj 'sagorijevanja' ili osjećaj da vas dijete iskorištava." "Kod produljenog dojenja ne radi se o mučeništvu ili osjećaju nemoći u odnosu majke s djetetom ... Umjesto da se dojenje (ili nedojenje) promatra kao borba za moć u kojoj se pobjeđuje ili gubi, razmislite o tome da vaše dijete traži sisanje kako bi zadovoljilo svoje potrebe. " Bengson pomaže čitateljici shvatiti hoće li se preuzimanje aktivnije uloge u prestanku dojenja isplatiti. Tu je korisno poglavlje o tome kako prestanak ne bi trebao izazvati promjene ponašanja vašeg djeteta, kao što je promjena apetita ili buđenje noću. Poglavlje 10 nas također vodi u novu arenu: konkretan savjet što učiniti kada prestajanje ne ide po planu. Knjiga završava u pozitivnom tonu, podsjećajući nas da je dojenje samo jedan aspekt odnosa majka-dijete. Kao jedna majka navodi: "Mi smo još uvijek vrlo bliski. Shvaćam da dojenje nije sinonim za majčinstvo. Ja sam još uvijek njegova majka, i još smo povezani“. Zadovoljavajući prestanak je jednako dragocjen kao i lijepa poveznica dojenja. How Weaning Happens pomoći će mnogim majkama da postignu ovo zadovoljstvo.